Rengøring

Rengøring

- se vores udvalg af rengøringskurser

Køkken

Køkken

- se vores udvalg af køkkenkurser

Social og sundhed

Social og sundhed

- se vores udvalg af kurser og efteruddannelse

Rengøring og servicefagene

Vi uddanner både private og offentlige medarbejdere

Vores kurser inden for SOSU og Servicefagene har tilbud til mange brancher på både det private og det offentlige arbejdsmarked. Tilbuddene spænder fra grundlæggende til specialiserede kurser. Kurserne kan desuden tilpasses beskæftigede og ledige på alle niveauer. Det vil sige, at AMU-Fyn's kurser henvender sig til både faglærte og ufaglærte inden for servicefagene og SOSU-området.

Er du ansat indenfor Social- og sundhedsområdet så SE HER, hvilke kompetencegivende og udviklende kurser vi kan tilbyde til dig og din arbejdsplads.

Er du ansat indenfor Serviceområdet så SE HER, hvilke kompetencegivende og udviklende kurser vi kan tilbyde til dig og din arbejdsplads.

Prøver i AMU

Der er for mange af vores kurser mulighed for at aflægge en prøve, som efterfølgende vil udløse et AMU-bevis. Alternativt vil du efter kurset modtage et deltagerbekræftelse.

Læs mere om Prøver i AMU.

Ergonomi og arbejdsmiljø
Se kurser
Forflytning og vejledning i forflytning
Se kurser
Handicap / pers. hjælper
Se kurser
Hygiejne
Se kurser
Køkken
Se kurser
Rengøring
Se kurser
Samspil med borgere, patienter og kollegaer
Se kurser
Social og sundhed
Se kurser

Seneste nyt

24 / 06 / 2024

Grundlæggende rengøring ændret til 4 moduler

Fra efteråret 2024 kan du tage Grundlæggende rengøring som fire enkelte mo...

Læs mere
29 / 04 / 2024

Podcast om bæredygtighed go grøn omstilling i rengøringsbranchen

AMU-Fyn har sammen med Center for IT i undervisningen udgivet en podcast til re...

Læs mere
08 / 04 / 2020

En solstrålehistorie

En samarbejdspartner kontaktede AMU-Fyn for at få fat på en af de 3 rengøringst...

Læs mere
Brochurer

Rengøringshygiejne

  1. Eleven kan udføre rengørings- og serviceopgaver på virksomheder, hospitaler, institutioner og i private hjem på en infektionshygiejnisk korrekt måde. Desuden kan eleven reflektere over den udførte opgave og kan argumentere for de valgte løsninger.
  2. Eleven kan forebygge og hindre spredning af mikroorganismer, bryde smitteveje og sikre den relevante infektionshygiejniske standard samt vejlede andre i dette.
  3. Eleven kan anvende de infektionshygiejniske kriterier for de relevante Nationale Infektionshygiejniske Retningslinjer (NIR) og kan forstå de skærpede krav i forhold til INSTA 800 samt kan vejlede andre i dette.
  4. Eleven kan planlægge og udføre rengøring, der lever op til de kriterier en arbejdsplan har med specifikke krav fra relevante Nationale Infektionshygiejniske Retningslinjer.
  5. Eleven kan planlægge og udføre rengøring og desinfektion med anvendelse af relevante værnemidler i forbindelse med isolation af patienter og kan vælge rengørings- og desinfektionsmiddel og metode afhængig af tilstedeværende mikroorganismer.
  6. Eleven kan planlægge og udføre rengøring og desinfektion efter mindre skimmelsvampeangreb.
  7. Eleven kan forstå vigtigheden af at udvise en god personlig hygiejne og overholde gældende infektionshygiejniske krav under rengøringsarbejdet samt vejlede andre i dette.
  8. Eleven kan udføre korrekt håndhygiejne samt vejlede andre i dette.