Kommunikationsområdet

Hvad indeholder kommunikationskurserne?

Vi har en bred vifte af kurser inden for kommunikationsområdet, som tjener hvert deres formål. Kurserne henvender sig til forskellige brancher, hvor kommunikation er et redskab på den ene eller anden måde. På samme tid oplever de fleste brancher mange af de samme udfordringer, når det kommer til kommunikation. Derfor har vi skræddersyet en række kurser, som fokuserer på specifikke organisatoriske udfordringer.

Hvad underviser vi i?

Af kommunikationskurser tilbyder vi blandt andet kurser til medarbejdere, der indgår i konstruktivt samspil med kolleger med særlige behov.

Vi tilbyder også kurser henvendt til medarbejdere, som skal lære at søge relevante oplysninger med henblik på at yde optimal kvalitet i udførelse af opgaver på deres område.

Vi tilbyder også kurser i konflikthåndtering i forbindelse med service, så medarbejderen bedre kan forstå andres situation og håndtere konflikter i forhold til kunder og kolleger på en god måde. I den forbindelse kan du også tage en tværgående uddannelse om kundeservice, hvor du opnår indsigt i den mangeartede kundeadfærd inden for kundeservice. Kurset kan også suppleres med et kursus i kulturforståelse, hvor du får kendskab til det multikulturelle samfund og til, hvordan man betjener kunder med forskellige kulturelle, religiøse, sproglige og etniske baggrunde.

Vi underviser inden for disse fokusområder:

  • Samspillet med kolleger med særlige behov
  • Research mht. kvalitetssikring
  • Problemløsning og omsætning af information til handling
  • Informationsteknologiske hjælpemidler
  • konflikthåndtering mht. kundeservice
  • konflikthåndtering mht. beredningsskab
  • Tværgående uddannelse om kundeservice og kundeadfærd
  • Personlig udvikling til arbejde og uddannelse
  • Kulturforståelse

Du kan finde mere information om kommunikationskurserne i oversigten. Du er også velkommen til at kontakte os for nærmere information eller kursustilmeldelse. Du kan kontakte os på tlf. 6613 6670.